Drodzy Uczniowie ! 

Minął już rok, odkąd stanęło przed nami wyzwanie, jakim jest zdalna nauka. 

Przez ten czas sporo się działo.

Być może niebawem przyjdzie nam wrócić do nauki stacjonarnej. 

Przedstawiam Wam kilka propozycji jak "miękko" wylądować w szkole stacjonarnej.

Pamietajcie o wyrozumiałości dla siebie i innych i o tym, że nie zawsze wszystko pójdzie po Waszej mysli. Na pocżątku może być trudno. Nie obwiniajcie się, jeśli coś sie nie uda. Dajcie sobie i innym prawo do błędu.

Zacznijcie ćwiczyć powrót do rzeczywistości możecie wykorzystać poniższe wskazówki.   

W dniach 12-13 lutego 2020 klasy 1-3 uczestniczyły w warsztatach "Pierwsza pomoc". Młodzieżowi edukatorzy z klasy VIII Ania i Weronika wraz z wychowawczyniami klas  przedstawiły dzieciom plan postępowania w razie niebezpiecznego wypadku i udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie dowiedzieli się  kiedy i jak wzywać pomocy, przypomnieli sobie wszystkie telefony alarmowe, potrafią sprawdzić, w jakim stanie jest osoba poszkodowana, ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej bezpiecznej a nawet zastosować reanimację.

Energetyki pobudzają mózg – dzięki czemu działa on szybciej i sprawniej. Czy wiesz, w jaki sposób napoje energetyczne działają na mózg, że dają mu dodatkowego „powera”?

Napoje energetyczne stymulują mózg. Dzięki temu czujemy większą jasność umysłu, lepiej się koncentrujemy i nie chce nam się spać. Zyskujemy też dodatkową energię i czujemy mniejsze zmęczenie. Niestety często zdarza się, że sięgamy po napoje energetyczne wtedy, gdy nie potrzebujemy dodatkowego „powera”. Z przyzwyczajenia  pijemy energetyki w dużych ilościach. Nie jest to zdrowe ze względu na wysoką zawartość różnych substancji chemicznych w napoju energetycznym...

Dopalacze - objawy zatrucia i skutki uboczne zażywania dopalaczy 

Dopalacze to narkotyki wyjątkowo niebezpieczne dla zdrowia. Najczęściej po substancje psychoaktywne sięgają młode osoby.  Niekiedy nieświadome zagrożenia, jakie dopalacze niosą dla zdrowia i psychiki. Jakie mogą być skutki zażywania dopalaczy?   Dopalacze, podobnie jak narkotyki, mają działanie psychoaktywne, czyli mają wywoływać w organizmie określone stany – odurzenia, pobudzenia, euforii, halucynacje.

4 listopada 2019 uczniowie klas VI,VII,VIII z terenu Gminy Pątnów brali udział w programie profilaktyki uzależnień „NOE”. To program z zakresu profilaktyki alkoholowej, jego głównym zadaniem jest zapobieganie stratom, występującym z powodu nadużywania środków psychoaktywnych. Ogromnym atutem stały się poruszające, osobiste doświadczenia prowadzących: Joanny i Adama oraz wsparcie Małgorzaty, Wiktorii i Jakuba. Realizatorzy programu starali się unikać dydaktycznych pouczeń stwarzając jednocześnie  atmosferę ciepła i bliskości.

Zadania pedagoga szkolnego

 

Do zadań pedagoga szkolnego należy w szczególności:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu i szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
  • gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia;
  • prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;
  • koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez szkołę i placówkę;
  • współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Zadania te są realizowane we współpracy z rodzicami uczniów, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

W dniu 20 luty 2020r. sierż. sztab. Łukasz Krzemień z Komendy Powiatowej Policji w Wieluniu przeprowadzili zajęcia samoobrony dla uczennic  klas VII i VIII. Spotkanie zorganizowane było w szkole na sali gimnastycznej z inicjatywy Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego Anny Kowalik. Organizatorkami zajęć były opiekun Samorządu Uczniowskiego p. K. Świegot oraz pedagog szkolny p. E. Pęcherz. .