W ramach dofinansowania z Projektu „Poznaj Polskę” z MEiN odbyła się w dniach 14-15 czerwca 2022r. dwudniowa wycieczka szkolna do Warszawy. W wycieczce wzięli udział uczniowie klasy IV,V,VI i VII, łącznie 53 osoby.

   Dwudniowy pobyt w stolicy wypełniony był bardzo bogatym programem. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęto od letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego - Łazienek Królewskich.  Zespół pałacowo-ogrodowy zadziwiał pięknem przyrody, architekturą klasycystyczną oraz prezentującymi się w całej okazałości pawiami. Przed secesyjnym pomnikiem Fryderyka Chopina cała grupa ma zrobione pamiątkowe zdjęcie. 

   Kolejnym punktem programu wycieczki był Zamek Królewski w Warszawie – Muzeum. Uczniowie zwiedzali reprezentacyjne sale: Salę Tronową, Salę Rady czy Izby Poselskiej gdzie odbywały się ważne wydarzenia historyczne naszego kraju. Mieli okazję zobaczyć również bogate zbiory obrazów m.in. portret Stanisława Augusta Poniatowskiego autorstwa Marcella Baciarelliego oraz w Sali Prospektowej zbiór wedut Canaletta. Uzupełnieniem tegoż Pomnika Historii i Kultury Narodowej był spacer z przewodnikiem po Placu Zamkowym z Kolumną Zygmunta, po Rynku Starówki z Pomnikiem Syrenki, Barbakan z Pomnikiem Małego Powstańca  upamiętniającym najmłodszych uczestników powstania warszawskiego, następnie Pałac  Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza.

Na zakończenie dnia uczniowie zwiedzali Muzeum Geologiczne -Państwowego Instytutu Geologicznego. Jedynego muzeum geologicznego w Polsce, w którym zobaczyć można było  zbiór skał, odzwierciedlający geologiczną budowę naszego kraju.

Prezentowane  wystawy przeniosły zwiedzających w fascynujący świat minerałów, kryształów i skamieniałości. Pamiątkowe zdjęcia można było zrobić na tle dilofozaura żyjącego 200 milionów lat temu w polskich górach. Jednak największe wrażenie zrobiły szkielety zwierząt z epoki lodowcowej: mamuta, nosorożca wielkiego i niedźwiedzia włochatego.

Po całym dniu zwiedzania, grupa udała się do hotelu na miejsce noclegu i obiadokolacji.

Drugi dzień rozpoczął się śniadaniem, po czym przejazdem do centrum miasta i podziwianiem panoramy stolicy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Następnie swym pięknem zadziwiał zwiedzających ogród na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej, który jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie.

Ostatnim punkiem programu wycieczki był  pobyt w Centrum Nauki Kopernik. Tutaj uczniowie mogli eksperymentować, zmierzyć się z wyzwaniami inżynieryjnymi, konstruktorskimi, logicznymi, odkrywać świat dźwięków, technologii cyfrowej, sztucznej inteligencji, robotyki, a przy tym dobrze się bawić.

Na zakończenie uczniowie uczestniczyli w seansie w Planetarium, który dostarczył niezapomnianych wrażeń.  Pomógł im wyobrazić sobie o rozmiarach i złożoności Wszechświata, o prawach rządzących kosmosem.

IMG 1994

    Po dwóch dniach wypełnionych atrakcjami i ciekawymi doświadczeniami uczniowie szczęśliwie wrócili do domu.  

Zapraszamy to fotorelacji z wycieczki

Oto najszersza plaża nad polskim morzem | Podróże Radio ZET

 

 

 

 

 

ZDROWO SPĘDŹ WAKACJE !

Lato – czekamy na nie cały rok! To czas, w którym pozwalamy sobie na więcej luzu i beztroski niż na co dzień. Czekają na nas plaże tonące w słońcu, błękit nieba, ścieżki górskie wśród zielonych lasów, szalone  przygody, spacery wśród zbóż, pikniki w plenerze, wakacyjni przyjaciele. Lipiec i sierpień to czas kwiatów, owoców i słońca, ale również beztroskich wakacji i odpoczynku od szkolnych ławek.

Aby jednak mówić o udanych wakacjach, musimy pamiętać o jednej ważnej rzeczy. Najważniejsze jest nasze bezpieczeństwo. O tym chcieliby Wam przypomnieć uczniowie klasy I, Samorząd Szkolny wraz z opiekunami Elżbietą Pęcherz i Kingą Świegot.

Zapraszamy do obejrzenia filmu.

Kinga Świegot

Elżbieta Pęcherz

polska121

W roku szkolnym 2021/2022 nasza świetlica szkolna wzięła udział w akcji pod nazwą Świetlicowa wymiana pocztówkowa. Zasada jej działania jest bardzo prosta i polega na przesyłaniu kartek z pozdrowieniami dowolnie wybranym wcześniej świetlicom z terenu całej Polski. Na pocztówkach związanych ze swoim miejscem zamieszkania dzieci wypisują pozdrowienia lub krótkie wiadomości. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji w formie pocztówek. Dla najmłodszych taka forma komunikacji jest zwykle nieznana, a tradycja przesyłania kartek  została zastąpiona przez SMS-y i e-maile.

Świetlicowa wymiana pocztówkowa cieszyła się wśród uczniów dużym zainteresowaniem. Otrzymane pocztówki wspólnie z dziećmi umieszczaliśmy na naszej gazetce ściennej a miejsca z których przychodziły pocztówki odszukiwaliśmy na mapie.

Mamy nadzieję, że  kontynuując akcję w przyszłym roku szkolnym uda nam się stworzyć mapę z pocztówkami ze wszystkich województw.

ZDJĘCIA

 

Szkoła Podstawowa im. Władysława Bełzy w Bieniądzicach ogłosiła w br. szkolnym drugą edycję II Powiatowego Konkursu o Wieluniu, który podzielony był na dwie części – plastyczny „Pocztówka z Wielunia” dla klas I-III i literacki „List do przyszłych mieszkańców Wielunia dla starszych uczniów.  Jego celem było rozwijanie umiejętności twórczych dzieci i młodzieży oraz promocja miasta Wieluń. Prace oceniała komisja w składzie:
pani Joanna Skotnicka- Fiuk- burmistrz Wielunia,
pani Elżbieta Kalińska- dyrektor Wieluńskiego Domu Kultury,
pani Marlena Włodarczyk- pracownik Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Wieluniu,
pani Magdalena Kapuścińska- poetka
pan Sławomir Rajch-redaktor naczelny Kulis Powiatu
pan Krzysztof Jackiewicz- artysta malarz
Spośród 67 prac plastycznych jury wyłoniło laureatów II Powiatowego Konkursu o Wieluniu.

Z wielką radością informujemy, że  I miejsce w konkursie zajął - Bartosz Raducki uczeń klasy I naszego zespołu.  Zdobył on wiele ciekawych nagród jednak największa z nich to pamiątkowa pocztówka z Wielunia prezentująca pracę ucznia .                  

Gratulujemy zwycięzcy i życzymy dalszych sukcesów !

Zdjęcia

Jak zwykle pod koniec roku szkolnego w naszej szkole odbył się konkurs ortograficzny o tytuł MISTRZA ORTOGRAFII. Wzięło w nim udział 18 uczniów naszej szkoły. Konkurs odbył się w 2 kategoriach: dla uczniów klas IV- VI i dla uczniów klas VII- VIII.

Konkurs miał na celu wyłonienie uczniów o wysokich umiejętnościach w zakresie stosowania zasad ortografii, doskonalenie poprawności ortograficznej i gramatycznej oraz propagowanie wśród uczniów idei wspólnej odpowiedzialności za język ojczysty.

Uczestnicy konkursu pisali ze słuchu tekst z wieloma trudnościami i rozwiązywali różne zadania. Jak stwierdzili, nie było łatwo, a za szczególnie trudne uznali dyktando.

Podczas ogłaszania wyników  nie zabrakło emocji. Oto zwycięzcy konkursu:

  • W kategorii klas IV- VI szkolnym MISTRZEM ORTOGRAFII został Ksawier Perliceusz, uczeń klasy V, zaś WICEMISTRZEM- Alicja Wojtera z klasy IV.
  • W kategorii klas VII- VIII tytuł szkolnego MISTRZA ORTOGRAFII zdobył Filip Graczyk, uczeń klasy VIIIa, a tytuł WICEMISTRZA- Natalia Gajda z klasy VIIa.

Trzeba przyznać, że rywalizacja wśród najlepszych była bardzo wyrównana, a uzyskane wyniki bardzo wysokie. Zwycięzcom gratulujemy, a pozostałym uczestnikom życzymy sukcesów w kolejnych edycjach konkursu- następny już za rok.

W miesiącu maju i czerwcu uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w zajęciach Fundacji Uniwersytet  Dzieci prowadzonych przez wychowawcę Elżbietę Pęcherz. Projekt nosił nazwę „ Mali matematycy. Gdzie szukać matematyki ? Oto kilka zdań na temat zrealizowanych zadań.

Hałas, rozmowy, szumy i życie w ciągłym biegu – czy tylko one sprawiają, że trudno nam się skoncentrować? Na co dzień rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że myśli i emocje również mają duży wpływ na nasze działanie. Oddziaływują na tempo i jakość wykonywanego zadania, a także umiejętność skupienia się na poleceniu. Na zajęciach dzieci dowiedziały się, co ma wspólnego pozytywne nastawienie z koncentracją uwagi oraz jak emocje wpływają na motywację do podejmowania trudnych zadań. Wykonały zadania, których celem było ćwiczenie koncentracji wzrokowej, słuchowej i dotykowej.

Dzięki temu, że się od siebie różnimy, rozwijamy odmienne pasje i jesteśmy dobrzy w różnych rzeczach, możemy się uzupełniać. Podczas lekcji uczniowie  mieli okazję do samodzielnego poszukiwania własnych mocnych stron. Zastanawiali, na czym polega różnorodność i jakie płyną z niej korzyści.

Większość współczesnych urządzeń elektronicznych, z których korzystamy na co dzień, ma wbudowany zegar, dzieci poznały różne sposoby zapisu i przedstawiania czasu. Podczas zabawy ruchowej wspólnie zbudowały zegar tarczowy i wcieliły się w role jego wskazówek. Wykorzystując kredki, przećwiczyły rzymski zapis cyfr i liczb od I do XII.

W jaki sposób dokonywano pomiarów, zanim wymyślono takie narzędzia, jak linijka, czy miarka krawiecka? Jak ludzkie ciało może być pomocne w dokonywaniu pomiarów? Czy rolka papieru może się przydać w nauce matematyki i poznawaniu jej historii? Dzięki licznym zabawom i doświadczeniom, uczniowie poznali różne możliwości pomiaru, bez użycia specyficznych narzędzi, a także poznali dawne miary handlowe.

O tym, jak istotna jest orientacja w przestrzeni wie każdy, kto choć raz się zgubił. Budujemy ją nie tylko w oparciu o nasze doznania wzrokowe, ale także słuchowe, dotykowe i kinetyczne. Uczniowie  trenowali orientację w przestrzeni. Dzięki prostym aktywnościom – m.in. zabawom ruchowym, rysowaniu labiryntów – dowiedzieli się, jak poprawnie formułować i odczytywać instrukcje dotyczące przemieszczania się ludzi i przedmiotów.

Geometria jest jedną z najstarszych dziedzin matematyki – już starożytni Egipcjanie wykorzystywali ją podczas budowy ogromnych piramid. Każdy wie, jak wygląda kwadrat, czy trójkąt. A jak wyglądają figury platońskie i archimedesowskie? Jaką figurą geometryczną jest model piłki nożnej? Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film edukacyjny z udziałem naukowca, który wprowadził ich w podstawy geometrii. Pracując z modelami figur geometrycznych dzieci poznały różnice pomiędzy figurami płaskimi, a przestrzennymi.

Koło, obok odkrycia ognia, jest jednym z najstarszych i najważniejszych wynalazków wszech czasów. W jaki sposób najłatwiej przedstawić koło w formie graficznej? Pierwszaki przyjrzały się dokładnie podstawowym figurom geometrycznym. Przy pomocy różnych przedmiotów oraz własnych ciał  konstruowały figury. Dzięki opowieści o trzech państwach: Republice Koła, Zjednoczonemu Królestwu Prostokątów oraz Trójkątlandii  trenowały rysowanie figur.

Projekt był bardzo ciekawy, zawierał filmy i prezentacje opracowane przez naukowców, wiele zadań praktycznych. Chętnie podejmiemy się realizacji kolejnego w klasie drugiej.

Zdjęcia


06.06.2022 r. w Wieluńskim Domu Kultury odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród w II Powiatowym Konkursie o Wieluniu „List do przyszłych mieszkańców Wielunia”. Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa im. Władysława Bełzy w  Bieniądzicach.

Na konkurs wpłynęło 48 prac literackich, wśród nich także prace uczniów naszej szkoły Wielki sukces odniosła uczennica klasy IV– Alicja Wojtera,  zajmując w nim III miejsce. Laureaci konkursu otrzymali dyplomy z rąk szanownego Jury w składzie: pani Joanna Skotnicka- Fiuk - Wiceburmistrz Wielunia, pani Elżbieta Kalińska- Dyrektor Wieluńskiego Domu Kultury, pani Marlena Włodarczyk- pracownik Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Wieluniu, pan Sławomir Rajch- redaktor naczelny tygodnika „Kulisy Powiatu”. Dzieci i młodzież zostały obdarowane wspaniałymi upominkami, jakimi były: sesje zdjęciowe, książki, kaski, rękawiczki i akcesoria do rowerów, lokalne wyroby spożywcze, torty, desery lodowe, karty podarunkowe do sali zabaw FunZone.

Uroczystość okazała się wspaniałym przeżyciem dla naszej laureatki.

 

 

O czym pisała Alicja w swoim liście? Wspomniała m.in. o tragicznych losach mieszkańców Wielunia i okolic w czasie II wojny światowej. Nadmieniła też o wojnie trwającej obecnie na Ukrainie i o jej konsekwencjach. Wyraziła nadzieję, że wielunianie poradzili sobie z problemem zaśmiecania Ziemi.  W zakończeniu pozostawiła przyszłym pokoleniom następujące przesłanie:

„Kochani, na koniec chciałabym Wam życzyć, żebyście żyli w pokojowych czasach i poprosić, byście dbali o nasze miasto. Zróbcie wszystko, aby zapewnić następnym pokoleniom lepszą przyszłość”.

Alicji serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

 

W dniu 01.06.2022r odbyła się wycieczka do kina Syrena w Wieluniu na film pod tytułem ,, Nawet myszy idą do nieba’’. Wycieczka została zorganizowana przez Radę Rodziców z okazji Dnia Dziecka. W wycieczce uczestniczyli wszyscy uczniowie klas I – IV Publicznej Szkoły Podstawowej im. Wł. St. Reymonta w Pątnowie. Zbiórka uczniów odbyła się o godzinie 8.20 na parkingu szkolnym, wszyscy uczestnicy stawili się punktualnie. Po sprawdzeniu listy obecności przez opiekunów, uczniowie zajęli miejsca w autokarze i ruszyliśmy w drogę. Po dotarciu do sali kinowej wszyscy uczniowie wraz z opiekunami zajęli wyznaczone miejsca. Projekcja filmu trwała 2 godziny. W tym czasie wszyscy w skupieniu oglądali film. Po skończeniu, wyszliśmy z kina i udaliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej dyskutowaliśmy na temat filmu, że takie wycieczki też mogą nas czegoś nauczyć.
Do szkoły z kina wróciliśmy o godzinie 11.20. Wszyscy stwierdzili, że wycieczka była udana i bardzo chętnie znów wybiorą się do kina.

 

 

zdjęcia