Tydzień Budowania Relacji i Walki z Przemocą Rówieśniczą
W naszej szkole odbył się Tydzień Budowania Relacji i Walki z Przemocą Rówieśniczą – wyjątkowy czas poświęcony refleksji nad tym, jak ważne są wzajemny szacunek, empatia i dobre relacje wśród uczniów.
W ramach tygodnia w różnych grupach wiekowych przeprowadzono zajęcia i warsztaty, które pomogły uczniom lepiej zrozumieć, czym jest przyjaźń, jak reagować na przemoc oraz jak budować pozytywne relacje z rówieśnikami.
W przedszkolu dzieci uczestniczyły w zajęciach pod hasłem „Metafora serduszka”, podczas których rozmawiały o uczuciach, życzliwości i o tym, jak ważne jest, by nikomu nie „zgnieść serduszka” – czyli nie sprawiać przykrości innym swoimi słowami lub zachowaniem.
Uczniowie klas I–III wzięli udział w zajęciach zatytułowanych „Kim jestem dla siebie? Kim jestem dla innych?”. Wspólne rozmowy, zabawy i ćwiczenia pozwoliły dzieciom rozumieć, jak ich zachowanie wpływa na innych.
W przestrzeni szkolnej pojawiły się również gazetki tematyczne poświęcone relacjom, życzliwości i przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Uczniowie mogli na nich przeczytać inspirujące cytaty, hasła i zobaczyć prace plastyczne, które przypominały o tym, że każdy z nas zasługuje na szacunek i dobre słowo.
Podczas warsztatów plastycznych uczennice klasy V przygotowały plakaty ilustrujące temat tygodnia. Ich prace stały się piękną i mądrą formą wypowiedzi na temat odpowiedzialności za słowa oraz czyny.
Tydzień Budowania Relacji był dla całej społeczności szkolnej ważnym czasem rozmów, współpracy i refleksji nad tym, jak możemy tworzyć szkołę, w której każdy czuje się bezpieczny, akceptowany i ważny.
Dzieje chemii i przemysłu chemicznego biegną dalej naprzód! W tej dziedzinie nie ma ani stacji końcowej, ani stanu nasycenia, ani skrzepnięcia fali wielkiej ewolucji.