Uczniowie klas młodszych z elementów zestawu Lego Education Spike  rozpoczęli zmagania przy budowie pierwszego jeżdżącego robota. Podstawą było poprawne dobranie odpowiednich elementów zgodnie z  ich przeznaczeniem.  Pojazd oprócz elementów jezdnych miał podłączone trzy silniki oraz mikrokontroler HUB.

Pierwszy test sprawdzający poprawność zbudowania pojazdu przebiegł pomyślnie. Robot wykonywał wbudowane programy demo. Kolejnym etapem była praca w aplikacji SPIKE PRIME, w której uczniowie  programowali przemieszczanie się robota. Pojazd uruchamiał się i zaskakiwał uczniów swymi poczynaniami, np. kręcił się w kółko, jechał zbyt szybko. Uczniowie mając możliwość bieżącego testowania pracy robota sprawnie poprawiali skrypty, by wpłynąć na poprawność jego poruszania się. Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem i ciekawością dokonywali modyfikacji programu. Mieli dużą satysfakcję z wprowadzonych zmian, które miały wpływ na zachowywanie się pojazdu.

Zapraszamy do galerii zdjęć z zajęć