Jestem dziwny, jestem inny
Zastanawiam się, czy ty też
Słyszę głosy tu i tam,
Widzę, że ty nie, i to nie jest fair.
Nie chcę czuć się przygnębiony
Jestem dziwny, jestem inny
Udaję, że ty też
Czuję się jak chłopiec z przestrzeni kosmicznej
Dotykam gwiazd i nie jestem u siebie
Martwię się tym, co myślą inni
Płaczę, gdy ludzie się śmieją, staję się mały
Jestem dziwny, jestem inny
Teraz rozumiem, że ty też
Mówię: czuję się jak rozbitek
Marzę, że pewnego dnia to będzie normalne
Próbuję się dopasować
Mam nadzieję, że pewnego dnia to się uda
Jestem dziwny, jestem inny
To wiersz napisany przez 10-letniego Benjamina Girouxa z Nowego Yorku, który pokazał nam , jak wygląda jego świat - świat autysty.
Kwiecień to miesiąc pod znakiem autyzmu. Każdy z nas w swym życiu spotkał kogoś, kogo można by określić mianem źle wychowanego, rozwydrzonego dziecka, gbura, dziwaka, itp.. Ale czy na pewno? Spróbujmy zatrzymać się na chwilę, poznać, zrozumieć, zaakceptować… Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu potrzebują przede wszystkim naszej uwagi i akceptacji. Tylko tyle i aż tyle…
2 kwietnia – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2008 roku. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. W naszej szkole dzieci i młodzież również rozmawiały na ten temat. W klasach wychowawcy przeprowadzili zajęcia na temat autyzmu; wykonano prace plastyczne, a chętne osoby ubrały się na niebiesko – kolor symbolizujący solidarność z autystami. Taki dzień to okazja , by zwrócić uwagę na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Przyczynia się również do kształtowania właściwych postaw prospołecznych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.