FB IMG 1680425535849Jestem dziwny, jestem inny

Zastanawiam się, czy ty też

Słyszę głosy tu i tam,

Widzę, że ty nie, i to nie jest fair.

Nie chcę czuć się przygnębiony

Jestem dziwny, jestem inny

Udaję, że ty też

Czuję się jak chłopiec z przestrzeni kosmicznej

Dotykam gwiazd i nie jestem u siebie

Martwię się tym, co myślą inni

Płaczę, gdy ludzie się śmieją, staję się mały

Jestem dziwny, jestem inny

Teraz rozumiem, że ty też

Mówię: czuję się jak rozbitek

Marzę, że pewnego dnia to będzie normalne

Próbuję się dopasować

Mam nadzieję, że pewnego dnia to się uda

Jestem dziwny, jestem inny

To wiersz napisany przez  10-letniego Benjamina Girouxa z Nowego Yorku, który pokazał nam , jak wygląda jego świat - świat autysty.

Kwiecień to miesiąc pod znakiem autyzmu. Każdy z nas w swym życiu spotkał kogoś, kogo można by określić mianem źle wychowanego, rozwydrzonego dziecka, gbura, dziwaka, itp.. Ale czy na pewno? Spróbujmy zatrzymać się na chwilę, poznać, zrozumieć, zaakceptować… Osoby z  zaburzeniami ze spektrum autyzmu potrzebują przede wszystkim naszej uwagi i akceptacji. Tylko tyle i aż tyle…

2 kwietnia – Światowy Dzień Świadomości Autyzmu został ustanowiony w 2008 roku. Jego celem jest  propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. W naszej szkole dzieci i młodzież również rozmawiały na ten temat. W klasach wychowawcy przeprowadzili zajęcia na temat autyzmu; wykonano prace plastyczne, a chętne osoby ubrały się na niebiesko – kolor symbolizujący solidarność z autystami. Taki dzień to okazja , by zwrócić uwagę na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Przyczynia się również do kształtowania właściwych postaw prospołecznych oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu.

 

Zdjęcia