Wycieczka Praga - Skalne Miasto

Drukuj
Kategoria: Dla uczniów
Opublikowano Małgorzata Raducka

13 maja 2019 roku 96 uczniów naszej szkoły pod opieką swoich nauczycieli wyjechało na dwudniową wycieczkę do Czech. Wyruszaliśmy pełni obaw, bo pogoda była niepewna…

Po szczęśliwym dotarciu do Adrspach rozpoczęliśmy zwiedzanie Skalnego Miasta, które jest narodowym rezerwatem przyrody. To miejsce nas zauroczyło!  Widoki skał tworzących malownicze skamieniałe miasteczko obrośnięte świerkowymi lasami na długo pozostaną w naszej pamięci. Wędrówka  między skałami tworzącymi  niemal bajkowy świat z  wysokimi domami i wąskimi uliczkami  dostarczyła nam wielu przeżyć , tym bardziej że pogoda nam sprzyjała. Przyglądaliśmy się pojedynczym skałom przypominającym postacie, przedmioty  lub zwierzęta, zachwycaliśmy nieskażoną przyrodą. Szczególnie podobały nam się górski wodospad i wycieczka po jeziorze , a urocze gawędy czeskiego flisaka nie wymagały tłumaczenia  i wywoływały salwy śmiechu. Wracając w stronę autokaru, wybraliśmy trudniejszą trasę (widokową!) i  choć chwilami było trudno pokonać kolejne schodki w górę i w dół , daliśmy radę, a widoki rekompensowały nam zmęczenie. Z radością ruszyliśmy autokarem w stronę  hotelu Claret .

Drugiego dnia w  świetnych nastrojach po doskonałym śniadaniu ruszyliśmy w stronę  Pragi. Zwiedzanie starej części miasta zaczęliśmy od podziwiania eksponatów w Muzeum Miniatur. Nie do wiary, ze w uchu igielnym można umieścić pociąg ze składem wagoników!  Z kolei zwiedziliśmy Loretę na Placu Loretańskim i odbyliśmy spacer po dziedzińcu Zamku Praskiego. Potem podziwialiśmy wnętrza Katedry św. Wita, Wacława i Wojciecha z zachwycającymi witrażami. Starymi zamkowymi schodami zeszliśmy na Małą Stronę, by pospacerować alejkami przepięknych ogrodów Wallensteina. Następnie przeszliśmy na   Most Karola z 30 figurami świętych, a potem na Rynku Staromiejskim w tłumie turystów oglądaliśmy krótkie widowisko , które rozgrywa się na tarczy astronomicznego Zegara Orloj  podczas wybijania pełnej godziny .

Po obiedzie pożegnaliśmy Pragę i ruszyliśmy w drogę powrotną. Pełni wrażeń i emocji , szczęśliwi, chociaż zmęczeni około 23.00 wróciliśmy do Pątnowa. To była bardzo udana wycieczka!

Zdjęcia

ZDJĘCIA - KLASY MŁODSZE

Best webhosting site hostgator coupon and online poker on party poker