W dniach 14-15 czerwca 2023r. odbyła się dwudniowa wycieczka uczniów naszej szkoły. Tym razem wybraliśmy się na północ Polski. Naszym punktem docelowym była stolica województwa pomorskiego - Gdańsk. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Westerplatte, które  położone jest w północno-wschodniej części Gdańska, na Wyspie Portowej. Obrona tego półwyspu we wrześniu 1939r. stała się symbolicznym początkiem II wojny światowej. Przewodnik poprowadził nas szlakiem przebiegającego frontu walk, po symboliczny cmentarz poległych żołnierzy oraz monumentalny Pomnik Obrońców Wybrzeża.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od ulicy Długiej, która w Gdańsku pełni rolę głównego rynku. Ulica ta przechodzi w Długi Targ-reprezentacyjny deptak Gdańska a inaczej serce miasta. Zobaczyliśmy  tutaj między innymi Ratusz ze smukłą wieżą zegarową, reprezentacyjny Dwór Artusa, słynną fontannę Neptuna, czyli króla mórz oraz najpiękniejsze kamienice Gdańska. Zwiedziliśmy również Kościół Mariacki w Gdańsku- największą świątynię Europy zbudowaną z cegieł. Cenny zabytek z okresu gotyku ceglanego. Odwiedzając liczne sklepiki uczniowie mogli wybrać i zakupić pamiątki. Po zjedzeniu kolacji w hotelu, który położony był w malowniczej części Gdańska, przy ujściu Wisły udaliśmy się na spacer nad Bałtyk. Aura na tyle  sprzyjała, że mogliśmy zasmakować kąpieli morskich.

Drugi dzień naszej wycieczki również był pełen wrażeń. Zwiedzaliśmy Zamek w Malborku – siedzibę  wielkich mistrzów zakonu krzyżackiego, który jest wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jest to przykład średniowiecznej architektury obronno-rezydencyjnej, największy z zachowanych w Europie średniowiecznych zamków. Cały kompleks to trzyczęściowa twierdza obronna w stylu gotyckim, która  składa się z Zamku Niskiego, Zamku Średniego i Zamku Wysokiego. Dzięki Pani przewodnik mogliśmy poznać jego historię, kolejne budowle, wnętrza pomieszczeń zamkowych, kaplice, liczne wystawy np. bursztynu, zbroi rycerskich, dawnej broni, wyrobów rzemiosła artystycznego. Eksponaty wzbudzały ogromne zainteresowanie wśród uczniów. Wycieczka dostarczyła uczniom niezapomnianych wrażeń oraz była doskonałą lekcją historii i sztuki architektury.

zapraszamy do fotorelacji z wycieczki